Gabinet logopedyczny

siedzenie na podłodzeWizyta u logopedy często wiążę się z dużym stresem, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby młodzi pacjenci czuli się swobodnie i nawiązali więź z terapeutą. Aby zdiagnozować przyczynę problemu i opracować schemat leczenia, wprowadzamy elementy zabawy i zachęcamy malucha do interakcji.

Wiemy, jak ważne są obserwacja nawyków komunikacyjnych i stworzenie warunków sprzyjających naturalnej interakcji, dlatego staramy się wzbudzić zaufanie naszych pacjentów. W czasie wizyty obserwujemy zarówno sposób wypowiadania słów, jak i tempo mowy. Oceniamy zasób słownictwa oraz czas potrzebny na skonstruowanie spójnej wypowiedzi. Po przejściu etapu zapoznawczego przeprowadzamy samodzielny wywiad z dzieckiem (bez obecności rodziców), na podstawie którego stawiamy rzetelną diagnozę.

 

Praca własna – pomoc logopedy

Diagnoza dzieci w wieku szkolnym opiera się na przeprowadzeniu wywiadu z opiekunem, zweryfikowaniu umiejętności komunikacyjnych dziecka, ocenie wymowy, lateralizacji oraz słuchu fonematycznego. Po omówieniu wyników diagnozy ustalamy plan działania i wdrożenie terapii interakcyjnej na linii rodzic-dziecko.

Wiemy, że kluczem do sukcesu terapii jest pełne zaangażowanie członków najbliższej rodziny i kompletna analiza czynników, które mogą wpływać na zaburzenia mowy. Zaufaj nam i zapewnij swojemu dziecku lepszą jakość życia oraz możliwość swobodnego nawiązania kontaktu z otoczeniem.